اتوکلاو دندانپزشکی و ضرورت استفاده از ان برای مقابله با ویروس کرونا

يکشنبه 25 اسفند 1398
11:34
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی و ضرورت استفاده از ان برای مقابله با ویروس کرونا

اتوکلاو دندانپزشکی یکی از بی شمار کاربردهایی است که این دستگاه دارد و در زمینه های دیگر پزشکی و ازمایشگاهی از اتوکلاو استفاده می کنند. در مراکز ازمایشگاهی بعد از هر بار استفاده از تجهیزات ازمایشگاهی انها را در داخل اتوکلاو قرار می دهند تا به طور کامل استریل شوند. در مراکز درمانی و بیمارستان ها از نوع دیگر این دستگاه ااستفاده می کنند و ظرفیت انها بسیار بیشتر از مدلهای دندانپزشکی و ازمایشگاهی می باشد.

اهمیت این دستگاه امروزه در مراکز درمانی به شدت مشاهده می شود در اوضاع کنونی با توجه به شیوع بیماری ان و خطر بالای مبتلا شدن مردم در مراکز درمانی همه تجهیزات باید دائم استریل شوند و در بخش هایی که بیماران کرونایی بستری هستند همه تجهیزات و حتی لباس های کادر درمان اگر قابل اتوکلاو کردن هستند اتوکلاو شوند.این دستگاه این اطمینان را می دهد که هر وسیله ای که در داخل ان قرار داده می شود به طور صد درصد استریل شده و از دستگاه خارج می شود.

در این روزها اغلب دندانپزشکان مطب های خود را تعطیل می کنند و تعدای که هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند باید همه جوانب احتیاط را رعایت کنند و همه تجهیزات را بعد از هر بار استفاده در داخل اتوکلاو دندانپزشکی قرار دهند و بعد از اتمام کار هر مریض اتاق را به طور کامل استریل کند و تجهیزات یکبار مصرف را با رعایت نکات بهداشتی دور بیندازند.

البته اولویت این است که مطب را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنید و مریض ها تا جای ممکن به مراکز درمانی مراجعه نکنند زیرا این مکان ها هرچقدر هم استریل و ضدعفونی شوند بازهم احتمال انتقال بیماری در این مکان ها به دلیل تردد زیاد بیماران بالاست.فلذا تا نیاز ضروری به دکتر و دندانپزشگ پیدا نکردید به این مکان ها مراجعه نکنید.

اتوکلاو دندانپزشکی در برندهای مختلفی به بازار عرضه می شود و با یک سرچ ساده می توانید این برندها را بشناسید برخی از انها به دلیلی عملکرد خوب و سابقه ای که دارند شناخته شده تر هستند.در کنار عملکرد خوب یک اتوکلاو موارد دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است خدمات پس از فروش ان است زیرا هر دستگاه اتوکلاو نیاز به سرویس سالیانه از طرف شرکت فروشنده دارد و انجام این سرویس برای عملکرد درست دستگاه لازم و ضروری است.

از این رو توصیه ما به شما دندانپزشکان عزیز خرید محصولات با خدمات پس از فروش از شرکت های معتبر است تا بعدها دچار مشکل در ارائه خدمات نشوید. شاید برخی این مساله را عنوان کنند که قیمت اتوکلاوها از برندهای بسیار خوب بالاست ولی این سرکتها تا جای ممکن فروش شرایطی را پیش روی شما قرار داده اند و یکبار هزینه کردن و خرید محصولی با کیفیت بهتر از ان است که محصولی ارزانتر و بی کیفیت تر بخرید ولی بعدها در ارائه خدمات دچار مشکل شوید.

استریل تجهیزات توسط اتوکلاو دندانپزشکی به قدری ضرورت دارد که نبود این دستگاه در مطب دندانپزشک مانع از ادامه کارش خواهد شد.در دوره ای که بیماری های عفونی مانند ایدز شیوع پیدا کرد سازمان بهداشت تمامیه مراکز درمانی و دندانپزشک ها را ملزم به استفاده از این دستگاه نمود تا از شیوع این نوع بیماری ها جلوگیری کند. علاوه بر تجهیزات یونیت هم باید بعد از هر باز استفاده استریل شود از این رو طراحی یونیت ها به گونه ای است که به راحتی قابل تمییز کردن هستند و سطحی بر روی انها وجود ندارد که نتوان انرا تمییز کرد.


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی و ظرفیت های مختلف موجود این محصول در بازار

دوشنبه 12 اسفند 1398
14:15
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی و ظرفیت های مختلف موجود این محصول در بازار

اتوکلاو دندانپزشکی به دستگاه استریل در زمینه دندانپزشکی معروف است و به قدری قدرتمند عمل می کند که هر تجهیزاتی که در داخل ان قرار داده شود در عرض مدت زمان مشخص تمامی تجهیزات را عاری از هرگونه میکروب می کند و در وکیوم های کاملا استریل و بهداشتی بعد از اتمام کار می توان از دستگاه خارج کرد.

تجهیزات دیگری که قابل اتوکلاو کردن نیستند برای مثال تجهیزات از جنس پلاستیکی و یا الیاف به صورت یکبار مصرف بوده و بعد از هر بار استفاده توسط بیمار و یا خود دندانپزشک باید دور انداخته شوند.رعایت نکات بهداشتی برای دندانپزشکی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به علت شیوع بیماری های عفونی اجبار به استفاده از اتوکلاو در مطب ها شد و لیکن قبل از ان زیاد اهمیتی به استریل کردن داده نمی شد.

نه تنها دندانپزشک و دست یارش باید تمانی تجهیزاتی که استفاده می شوند را در داخل اتوکلاو دندانپزشکی استریل کنند بلکه بعد از هر روز کاری یونیت دندانپزشکی نیز باید تمیز و استریل شود و تمامی سطوح ان پاک شود. همه اینها به دلیل اهمیت بالای سلامت خود دندانپزشک و بیماران است.تولید کنندگان تجهیزات استریل برانند تا تجهیزات را با به روزترین امکانات در اختیار دندانپزشکان و پزشکان قرار دهند و میزان انتقال بیماریهای عفونی را در مراکز درمانی به صفر برسانند.

این روزها با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور بسیار از بیماران ترس مراجعه به دندانپزشکی را دارند و خود دندانپزشکان ترجیحا مطب ها را تعطیل کرده اند تا مانع از پیشرفت این بیماری شوند.البته با رعایت نکات ایمنی امکان مراجعه اضطراری وجود دارد ولی باید به این نکته توجه کنید که اگر بیماری با چرک دندان مراجعه کرد در تجویز انتی بیوتیک ها دقت لازم را داشته باشید زیرا باعث کاهش سیستم دفاعی بدن می شوند و برای افراد در این اوضاع کمی خطرناک است.

اغلبویروس ها و میکروب ها با مواد الکی و یا حتی اب جوش ضدعفونی می شوند و از بین می روند ولی برخی از انها به این روش ها نابود نمی شوند وتنها دمای بالا عامل مرگ انهاست در اصل اتوکلاو دندانپزشکی با ایجاد محیطی با دمای بالا این میکروب های مقاوم را از بین می برد و در واقع مانند یک دیگ زود پز عمل می کند. به قدری این دستگاه خوب و دقیق عمل می کند که دندانپزشک بعد از اتمام کار استریل مطمئن است که تمامی تجهیزاتش به طور صد در صد ضدعفونی شده اند.

بعد از استریل تجهیزات انها در داخل پک هایی فشرده می شوند و دندانپزشک انها را کنار می گذارد و هر زمان که نیاز به استفاده وجدد انها بود از پک خارج کرده و مورد استفاده قرار می دهد.اتوکلاو برنامه ها یمختلفی برای استریل دارد که هر دندانپزشک با توجه به نیاز خود برنامه را تنظیم می کند و دستگاه شروع به کار می کند. بعد از اتمام کار دستگاه هم گزارش نهایی توسط خود دستگاه چاپ و دندانپزشک می تواند انرا مشاهده نماید.

میزان ظرفیت اتوکلاو دندانپزشکی با هم متفاوت است و از 16لیتری تا 24 هستند. و هر دندانپزشکی بنا به نیاز و میزان کارایی که با این دستگاه ها دارد خرید می کند . در مدل های بیمارستانی این میزان ظرفیت بسیار بالاتر می رود وتا 100 لیتر و بیشتر هم می رسد که با انها تمامیه تجهیزات مورد استفاده در اتاق عمل و سایر قسمت های بیمارستان استریل می شود.و این تنوع در ظرفیت اتوکلاوها بستگی به میزان استفاده دارد در بیمارستان تجهیزات قابل استریل زیاد است فلذا حجم دستگاه ها بیشتر از مطب های دندانپزشکی است. هر دندانپزشک هم بنا به تعداد مراجعه کننده و میزان نیازش حجم اتوکلاو خود را انتخاب می کند.

در زمان خرید این محصول باید از شرکتی که خرید میکنید اطمینان حاصل نمایید و بدانید که انها خدمات پس از فروش خوبی را به شما ارائه میدهند.اتوکلاو دستگاهی است که بهتر است سالانه سرویس شود تا عملکرد خوبی داشته باشد. اغلب برندهای موجود در بازار از کیفیت خوبی برخوردارند و همه شرکت ها سرویس های لازم را به موقع به خریداران خود ارائه میدهند.

تمام شرکتهای وارد کننده اتوکلاو دندانپزشکی خدمات پساز فروش را به نحوه احسن به مشتریان خود ارائه می دهند و خود را موظف می دانند تا در کمترین زمان ممکن مشکل احتمالی به وجود امده را حل کنند. برخی از برندهای موجود در بازار از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و شناخته شده تر هستند و برخی دیگر کمتر ودر نهایت همه اینها به انتخاب خود دندانپزشک برمیگردد.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی دستگاهی شبیه به ماکرویو

دوشنبه 28 بهمن 1398
15:59
marzi


اتوکلاو دندانپزشکی دستگاهی شبیه به ماکرویو

در میان میکروب ها و باکتری ها برخی هستند که بسیار مقاوم اند و در برابر اب جوش و مواد شوینده بسیار مقاوم هستند و هیچ جوری از بین نمی روند فلذا در زمینه پزشکی و دندانپزشکی باید دستگاهی تعبیه می شد تا این میکروب ها را از بین ببرد. اتوکلاو دندانپزشکی با فشار بالا و بخار از بین برنده تمام این میکروب هاست و با تولید و عرضه این دستگاه به بازار نگرانی ها از بابت این نوع از میکروب ها که بسیار خطراناک هم بودند از بین رفت.

مدل های مختلفی از اتوکلاو وجود دارد که بسته به نوع کارایی در سایز های بزرگ و کوچک عرضه می شود.مثلا در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی از مدل های دسکتاپی استفاده می شود و از نظر ظاهری شبیه به ماکروویو هستند و لی در بیمارستانها به دلیل زیاد تر بودن تجهیزاتی که باید استریل شوند اتوکلاو ها دردر سایزهای بزرگتری هستند.

در بیمارستانها دائم تجهیزات در حال استفاده هستند و باید تمامی تجهیزات دائما استریل شوند فلذا مدل بیمارستانی بزرگتر است تا بتواند پاسخگوی این حجم از تجهیزات برای استریل باشد.ولی اتوکلاو دندانپزشکی تنها برای استریل تعداد مشخصی از تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد و لازم نیست تا خیلی بزرگ باشد و فضای زیادی را اشغال کند.البته به جز بیمارستانها و مطب های دندانپزشکی در دامپزشکی ها هم از اتوکلاو استفاده می شود.

نحوه کار با این دستگاه بسیار مهم و اساسی و باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.در ابتدای استفاده از دستگاه باید چک شود که فرمها و یا کاغذهایی که در ثبت مراحل استریل مهم هستند در جای خود قرار گرفته باشند.سپس سبدها ی از قبل شسته شده را با توجه به جایی که دارند در داخل دستگاه قرار دهید و تجهیزاتی هم که می خواهید استریل کنید در داخل ان گذاشته و درب را ببنید و با مشخص کردن برنامه مورد نظر دکمه استارت را زده تا دستگاه شروع به کار کند.

هر دندانپزشکی بنا به نیازی که دارد اتوکلاو دندانپزشکی برای مطب خود تهیه می کند.اتوکلاوها ظرفیتی بین 8 تا 24 لیتر دارند و دندانپزشک در زمان خرید این دستگاه در ابتدا باید نیاز خود را بررسی کند و بداند با توجه به میزان تجهیزاتی که استفاده می کند نیاز به چه ظرفیتی دارد.اگر تعداد بیماران مراجعه کننده در روز زیاد باشد و دفعات بیشتری از تجهیزات استفاده کند باید اتوکلاو با ظرفیت بالاتر را تهیه نماید ولی در غیر اینصورت نیاز به هزینه زیاد نیست و با هزینه کمتر می تواند اتوکلاو با ظرفیت کمتر و کوچکتری را بگیرد.

عوامل زیادی بر روی قیمت اتوکلاو تاثیر گذار است :

اول از همه ظرفیت دستگاه است که هرچه بیشتر باشد هزینه بالاتر میرود.

دوم میزان انرژی مورد استفادهدر هر دور استریل کردن است و هرچه این میزان انرژی بیشتر باشد باز هم قیمت دستگاه بالاتر می رود.

سوم مدت زمان استریل کردن تجهیزات است و هرچقدر دستگاه این مدت زمان را کمتر کند قیمت به دلیل کاهش مصرف انرژی بالاتر می رود.

البته عامل دیگری که در قیمت نقش دارد نام برند است.برخی برندها به دلیل خوش نامی و کیفیت خوبی که دارند بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و در بازار قیمت ببالاتری پیدا می کنند.

در اتوکلاو دندانپزشکی برندهای امریکایی واروپایی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و قیمت بالایی هم دارند ولی برندهای چینی مقرون به صرفه تر هستند هرچند که کیفیت بالای برندهای اروپایی و امریکایی را ندارند ولی برای مطب های کوچک با تعداد مراجعه کننده متوسط بسیار خوب و کارامد هستند و اغلب دندانپزشک از این برندها به خوبی استفاده می کنند ان هم در مدت زمان زیاد.


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی قاتل بسیاری از بیماری های عفونی

چهارشنبه 16 بهمن 1398
11:46
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی قاتل بسیاری از بیماری های عفونی

از دیرباز استریل کردن تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی کاری مهم ولازم بوده است.در گذشته های دور پزشکان تجهیزات خود را با الکل و اتش ضدعفونی م یکردند.این روش تا حدی کارامد بود ولی بازهم همیشه بودند بیمارانی که در اثر انتقال عفونت به بدنشان جان خود را ز دست می دادند.امروزه اتوکلاو دندانپزشکی را می توان یکی از تجهیزات نوین استریل نام ببریم.

وسیله ای که هر نوع الودگی را از روی سطح تجهیزات از بین می برد و دیگرنگرانی از جهت به وجود امدن بیماری های عفونی وجود ندارد.در بیمارستانها نیز برای استریل تجهیزات جراحی از این وسیله استفاده می شود و بعد از هر عمل کلیه تجهیزات قابل اتوکلاو در این دستگاه قرار داده می شوند و تحت فشار و دمای بالا تمامی میکروب های انها از بین می رود.

اتوکلاو دندانپزشکی کلاس B از جمله اتوکلاوهایی است که در مطب هر دندانپزشکی وجود دارد.این مدل از اتوکلاو بالاترین سطح استریل را ارائه می دهد و بعد از اتمام کارش تجهیزات استریل شده را وکیوم می کند تا مبادا در معرض هوا دچار الودگی شوند و بعد از خارج کردن از دستگاه تا چند روز بعد در صورت نیاز میتوان از انها استفاده کرد بدون اینکه نگران هیچگونه عفونت و میکروبی باشیم.

اتوکلاو تنها در زمینه پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد بلکه در صنعت هم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ورود این دستگاه به دنیای تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی وصنعت راه گشای بسیاری از مشکلات بوده و در واقع قاتل بسیاری از میکروب ها بود که مشکل ساز بودند.

اتوکلاو دندانپزشکی حتما باید از مدل کلاس B باشد.مدل دیگریبه نام کلاس S وجود دارد که میزان قدرت استریل ان از B پایین تر است و برای استریل تجهیزاتی که با خون در ارتباط نیستند مناسب است.مدتی در ارایشگا ه ها برای استریل تجهیزاتشان از این مدل استفاده می کردند که بعدها وزارت بهداشت اطلاعیه اس داد تا ارایشگا ه ها هم از کلاس B استفاده کنندتا استریل با بالاترین سطح خود برسد.

البته این ابلاغیه برای مطب های دندانپزشکی جدی تر بود و در ان زمان هر مطبی که این دستگاه را نداشت توسط بازرسان وزارت بهداشت پلمپ می شد و دندانپزشکان مجبور به تهیه ان بودند.ولی اروزه مشاهده می کنیم که ارایشگا های کمی این وسیله را دارند و فشار و اجباری بر انها وارد نیست و فقط توصیه شده که انها نیز این دستگاه را تهیه نمایند.بهتر از وزارت بهداشت به این بخش نیز با جدیت ابلاغ کندکه این دستگاه را خریداری کنند تا شاهد بروزمشکلات و بیماری ها در ارایشگا ها نباشیم.

اتوکلاو دندانپزشکی در واقع یکی از عوامل از بین برنده ی ایدز بود. در دوره ای خاص شیوع این بیماری زیاد شد و همه جا صحبت از روش های انتقال ان بود که یکی از انها دندانپزشکی ها بودند.بدین صورت که فردی که دچار اینبیماری بود اگر به دندانپزشکی مراجعه می کندموجب الوده شدن تجهیزات میشد و خطر ابتلای فردی دیگر را به این بیماری بالا میبرد که امروزه اتوکلاو ایناحتمال را به صفر رسانده است.


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی و شایعه انفجار این دستگاه در گذشته،درست یا غلط؟

شنبه 5 بهمن 1398
19:59
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی و شایعه انفجار این دستگاه در گذشته،درست یا غلط؟

اگر به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید صد در صد اتوکلاو دندانپزشکی را از نردیک دیده اید.دستگاهی که برای ضدعفونی کردن تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. و مدل دسکتاپی ان در دندانپزشکی مورد استفاده است.البته از این وسیله با همین تکنولوژی و عملکرد در صنعت نیز مورد استفاده قرار می گیرد که ابعاد ان بزرگتر است.

البته امروزه برخی از ارایشگاه هایی که کار ناخن انجام می دهند نیز این دستگاه را خریداری می کنند و برای ضدعفونی کردن تجهیزات ناخن خود از ان استفاده می کنند.البته فقط تجهیزاتی را در این دستگاه قرار می دهند که از جنس فلز باشد و تجهیزات پلاستیکی در این دستگاه قرار داده نمی شوند زیرا تحت دما و فشار بالا اب می شوند.

اتوکلاو دندانپزشکی نجات بخش جان انسان هاست.در گذشته افراد زیادی در مراجعه به دندانپزشکی دچار ویروس و بیماری های شدیدی می شدند که از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کرد و عامل انتقال هم همین تجهیزات دندانپزشکی بود.بعد از ابداع این وسیله و با ورود ان به دنیای تجهیزات دندانپزشکی ریشه این میکروب ها و ویروس ها از بین رفت و بهداشت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

اتوکلاو های صنعتی نیز در ابعاد بزرگتر همین کار را انجام می دهند و وظیفه انها استریل کردن تجهیزات در ابعاد بزرگتر است و دستگاه با دما و فشار بالا کار استریل را انجام می دهند. در مدل های مورد استفاده در دندانپزشکی بعد از انجام عمل اتوکلاو کردن ابزارها در داخل پک های مخصوص وکیوم می شوند تا بعد از خروج از دستگاه در معرض هوا دوباره الوده نشوند و دندانپزشک هر زمان که نیاز به استفاده از تجهیزات را داشته باشد انها را از پک خارج می کند و وسیله را با ضدعفونی بودن صد درصد مورد استفاده قرار می دهند.

در گذشته برخی از دندانپزشکان ترسی که از این دستگاه داشتند خطر انفجار ان بوده است که در واقع شایعه ای کذب است و احتمال افتادن چنین اتفاقی به هیچ وجه وجود ندارد. اتوکلاو دندانپزشکی دستگاهی است که تحت دما وفشار بالا تمامی میکروب ها را از بین میبرد و ذهنیتی که در گذشته وجود داشت این بود که این دما و فشار بالا باعث انفجار خواهد شد ولی در واقع این مساله کاملا نادرست است و همچین اتفاقی مخصوصا برای مدل های جدید نخواهد افتاد البته اگر محصولی که خریداری می شود کاملا استاندارد باشد و تاییده های لازمرا دریافت کرده باشد

مدل های جدید قابلیت های بهتر و ویژه تری نسبت به مدل های قدیمی تر دارند و دندانپزشکانی که برندهای قدیمی این محصول را مورد استفاده قرار می دادند بعد از چند سال ترجیحشان به عوض کردن و نو کردن دستگاهشان است.البته برخی از مدل ها هم وجود داشتند که بسیار خوب و با کیفیت بودند ولی در حال حاضر دیگر وارد کشور نمی شوند و این موجبات نارضایتی را برای دندانپزشکان به وجود اورده برخی به دلیل نبود برند مورد نظرشان از برندهای دیگر خریداری نمی کنند و دستگا ههای قبلی خود را مورد استفاده قرار می دهند.

این که اتوکلاو دندانپزشکی و یا هر وسیله ی مصرفی بعد از چند سال استفاده بهتر است عوض شود امری طبیعی است ولی اینکه برند مورد نظر دندانپزشک در بازار نباشد معظلی است که تحریم ها و افزایش قیمت دلار به وجود اورده است. نبود برند یک معضل و نبود قطعات ان یک معضل بزرگتر استکه باید هرچه زودتر توسط مسئولین مورد نظر راهکاری برای ان اندیشیده شود


[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی و فروش اقساطی ان در بازار تجهیزات دندانپزشکی

شنبه 14 دی 1398
15:53
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی و فروش اقساطی ان در بازار تجهیزات دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی از جمله تجهیزاتی که ورود ان به بازار تجهیزات دندانپزشکی انقلابی بزرگ را به وجود اورد. در گذشته همیشه افرادی بودند که در اثر عفونت های منتقل شده از طریق ابزارهای دندانپزشکی جان خود را از دست می دادند.بیماری مثل ایدز که در برهه ای از زمان بسیار فراگیر شده بود یکی از راههای انتقال بیماری از طریق تجهیزات الوده در مطب های دندانپزشکی بود.

در ان برهه از زمان الزامی بر وجود اتوکلاو در مطب ها نبود ولی به مرور زمان با بروز این مشکلات جدی وزارت بهداشت این الزام را ایجاد کرد که هر دندانپزشکی باید یک دستگاه اتوکلاو در مطب خود داشته باشد و نبود ان نوجب پلمپ شدن مطب خواهد شد.همین امر باعث شد تا بروز مشکلات عفونی بسیار کم شود و بهداشت به میزان قابل توجهی در مطب ها افزایش پیدا کرد.

دیگر بیماران نگران این نیستند تا مبادا با مراجعه به دندانپزشکی دچار بروز بیماری های عفونی شوند.با وجود اتوکلاو دندانپزشکی این نگرانی ها به وطور کامل از بین رفت و شما عزیزان باید دقت داشته باشید زمانی که به دندانپزشکی مراجعه می کنید دندانپزشک تجهیزات را از وکیوم خارج کند این بدین معنی است که این ابزارها در دستگاه قرار گرفته و عاری از هرگونه میکروب است.

شرکت های عرضه کننده این محصول نیز فروش های ویژه ای را در این فصل در نظر گرفته اند و دندانپزشکان عزیزی که قصد خرید این محصول را دارند می توانند به صورت اقساطی با پرداخت مبلغ کم و بقیه مبلغ چک خرید خود را انجام دهند.این امکان باعث شده تا دندانپزشکان هر نوع محصولی را که می خواهند با حداقل بودجه خریداری کنند.

علاوه بر اتوکلاو دندانپزشکی سایر تجهیزات نیز به صورت اقساطی در بازار به فروش می رسند و تنها با یک بررسی کوچ در بازار می توانید به این محصولات دست پیدا کنید.این امکان را شرکت ها برای دندانپزشک فراهم کرد ه اند تا با افزایش قیت ها قدرت خرید دندانپزشکان پایین نیاید و همیشه این امکان برایشان وجود داشته باشد تا با حداقل پرداختی بهترین محصولات موجود در بازار را برای ود خریداری کنند.

این امر جای بسی امیدواری است زیرا با افزایش قیمت های محصولات در بازار این نگرانی ها وجود داشت که میزان فروش کم می شود و اجناس و تجهیزات با کیفیت خریدشان کمتر شده و کالاهای بی کیفیت جایشان را می گیرند.ولی شرکت های فروشنده تجهیزات برای این مساله تدابیری اندیشیدند و با فروش اقساطی تا حدی توانستند این مشکل را برطرف نمایند و تعداد زیادی از دندانپزشکان نیز از این مساله استقبال کرده اند.

البته فروش اقساطی اتوکلاو دندانپزشکی به صورت محدود از طرف شرکت ها ارائه می شود و دندانپزشکان اگر نیاز به خرید این وسیله را دارند باید از این شرایط فروش استفاده کنند زیرا به دلیل نوسانات قیمت دلار در بازار مشخص نمی شود که ایا این شرایط ادامه داشته باشد یا خیر.شرکت ها سعی بر این دارند تا دندانپزشکان با هر بودجه ای بتوانند محصول مورد نظر خود را بخرند بدون اینکه نگران قیمت ان باشند.


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی و چگونگی روند تولید ان در داخل کشور

شنبه 30 آذر 1398
14:40
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی و چگونگی روند تولید ان در داخل کشور

در زمینه پزشکی مخصوصا دندانپزشکی بهداشت تجهیزات و اتاق درمان امری مهم و اساسی است.تحقق این امر نیازمند تجهیزاتی است که برای انجام این کار ساخته شده اند. اتوکلاو دندانپزشکی از جمله یکی از این تجهیزات است که هر دندانپزشکی یکی از انرا در مطب خود دارد.این دستگاه در صنعت هم مورد استفاده قرار میگیرد که از نظر عملکردی کاملا مشابه با مدلی است که در دندانپزشکی مورداستفاده قرار می گیرد.

البته مدل صنعتی اتوکلاو از نظر ابعادی بزرگتراست و برخی از ویژگی ها را ندارد.بهداشت در مدل دندانپزشکی باید بیشتر رعایت شود فلذا از برخی امکانات بر روی مدل های دندانپزشکی وجود دارد که در مدل های صنعتی موجود نیست. عملکرد کلی این دستگاه بسیار ساده است ولی این سادگی شرایطی را به وجود می اورد که تمام میکروب های موجود بر روی تجهیزات از بین میرود.

در مطب دندانپزشک هر وسیله ای بعد از استفاده برای یک بیمار اگر یکبار مصرف باشد دور انداخته می شود واگر قابل اتوکلاو کردن باشد در داخل اتوکلاو دندانپزشکی قرار داده می شود تا استریل شود.بدین صورت دندانپزشک خیالش راحت است که تجهیزاتش برای استفاده برای بیمار بعدی کاملا استریل شده است و هیچ نگرانی از جهت انتقال بیماری وجود ندارد.

این مساله استریل کردن برای خود دندانپزشک نیز مهم است زیرا خطر انتقال میکروب و بیماری برایش خودش نیز وجود دارد و با استریل کردن تجهیزات این خطر را به صفر میرساند.از اینرو از مهمترین کارهایی که بعد از هر مریض پزشک و دندانپزشک و یا دستیاران انها باید انجام دهند استریل کردن تجهیزات است.مدل های متفاوتی از اتوکلاو وجود دارد که هر یک از این مدل ها برحسب کارایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

در حیطه کار دندانپزشکان مدل کلاسB دستگاهی است که مورد استفاده قرار می گیرد.برند های متنوعی از این مدل از اتوکلاو دندانپزشکی در بازار تجیزات وجود دارد و قدرت انتخاب دندانپزشک بالاست و برحسب بودجه و امکانات می تواند دستگاه را انتخاب کند. اتوکلاو های ساخت ایران نیز در بازار موجود هستند و در این سالها توانسته اند پیشرفت خوبی را حاصل کند و بخشی از خریداران به سمت مدل های ایرانی کشیده میشوند.

درست است که در زمینه تولید هنوز از بسیاری از برندهای دیگر عقب هستیم ولی باز هم جای امیدواری دارد که تولید این دستگاه مهم و کارامد در داخل کشور صورت گرفته و این یعنی پیشرفت در این زمینه و اگر همین روند ادامه یابد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود که مهمترین انها راه اندازی زمینه ای برای صادرات این محصول است و برای تحقق این امر نیز باید کیفیت را بسیار بالا برد تا بتوان با برندهای اروپایی وارد رقابت شد.

اتوکلاو دندانپزشکی و سایر تجهیزات دیگر دندانپزشکی به راحتی قابل تولید در داخل کشور هستند فقز باید از این توانایی ها به خوبی استفاده شود و در راستای تولید تجهیزات در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرند.امید است بخش های دولتی مربوطه نیز حمایت های لازم را از تولید کنندگان در این زمینه داشته باشند تا در سالهای اتی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی چه نقشی در بهداشت دندانپزشکی ها دارد؟

چهارشنبه 13 آذر 1398
13:28
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی چه نقشی در بهداشت دندانپزشکی ها دارد؟

میکروب ها عامل اصلی در بیماری های انسان هستند و برخی از انها به قدری خطرناکند که با انتقال به بدن بیمار منجر به بروز بیماریهای مرگ اور می شود.فلذا باید در مراکز درمانی که انتقال این میکروب ها در ان زیاد است به بهداشت تجهیزات و لوازم توجه بیشتری شود.در زمینه دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی وظیفه مهم از بین بردن میکروب ها را برعهده دارد. مراکز دندانپزشکی یکی از مکان هایی است که موجب انتقال میکروب ها بین افراد و حتی خود دندانپزشک می شود.

فلذا در مراکز درمانی و بیمارستانها و دندانپزشکی ها باید به این نکته توجه کرد که تمام تجهیزات به طور کامل استریل شوند. تعداد زیاد مراجعه کننده که اغلب بیمار هستند محیط پر خطری را برای انتقال بیماری به وجود می اورد و تا جای ممکن باید ازبردن کودکان به این اماکن اگر ضروری نیست خود داری نمود.

حرارت و فشار عامل از بین برنده میکروب ها هستند. اتوکلاو دندانپزشکی نیز بر همین اصول طراحی وتولید شده است و تحت فشار زیاد و دمای بالا میکروب ها را امل از بین میبرد. بسیار از تجهیزات پر کاربرد دندانپزشکی هم از جنسی ساخته می شوند که بتوانند این فشار را تحمل کنند و تحت این دمای بالا و فشار زیاد اتفاقی برایشان نیفتد وفقط میکروب های موجود برروی ان به طور صد در صد نابود شوند.

عملکرد کلی دستگاه به گونه ای است که دندانپزشک بعد از هر بار استفاده از تجهیزات انها را در داخل دستگاه اتوکلاو قرار می دهد و بعد از روشن کردن دستگاه خود به خود قفل می شود و دیگر امکان باز کردن ان وجود ندارد سپس دما و فشار تا حد استاندارد بالا می رود و عمل اتوکلاو کرد ن به طور خودکار شروع می شود و تقریبا زمانی حدود یک ساعت می برد در این میان به هیچ عنوان نمی توان درب دستگاه را باز کرد تا کار دستگاه تمام شود و خودش به طور خودکار قفل را باز کند.

البته همه تجهیزات قابل استفاده در دندانپزشکی را نمی توان در اتوکلاو دندانپزشکی قرار داد مثلا تجهیزاتی که قابل اشتعال هستند و یا تجهیزاتی که خاصیت خورندگی دارند در این دستگاه قرار داده نمی شوند.مدل های متنوعی از این دستگاه در بازار وجوددارد که هر دندانپزشک با توجه به نیازی که دارد انرا تهیه می نماید.دما و فشار ایجاد شده در داخل دستگاه به گونه ای است که هر مدل میکروب را از بین میبرد و چیزی بر روی دستگاه باقی نمیگذارد.

به طور تقریبی مدل های رومیزی این دستگاه وزنی بین 20 تا 60 کیلوگرم را دارا می باشند و همه انها با تولید میزان دمای مشخص اقدام به از بین بردن میکروب ها می کنند.برند های داخلی و ایرانی در بازار وجود داردو هرکدام به نوعی مورد توجه دندانپزشکان قرار گرفته اند.از میانبرندهای داخلی و خارجی اغلب دندانپزشکان ترجیحشان به خرید برندهای خارجی است زیرا این مدل ها در این سالها کارایی و کیفیت بهتری را از خود نشان داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مشاوره خرید اتوکلاو دندانپزشکی می توانید به سایت های تخصصی در زمینه تجهیزات دندانپزشکی مراجعه کنید و از طریق این سایت ها و یا مشاوران انلاین انها اطلاعات جامع و مفیدی را کسب نمایید.امید است مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع قرار گرفته باشد.در ادامه مقالات بعدی به جزئیات بیشتری از این دستگاه خواهیم پرداخت.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

اتوکلاو دندانپزشکی از بین برنده چه نوع از میکروب هاست

شنبه 18 آبان 1398
14:30
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی از بین برنده چه نوع از میکروب هاست

از جمله مهم ترین نکته ای که در خرید اتوکلاو دندانپزشکی باید به ان توجه نمود قاچاق نبودن ان است زیرا کالایی که به طور قاچاق وارد کشور شده باشد هیچگونه خدمات پس از فروشی ندارد و اگر دستگاه دچار اسیب شود دست شما به جایی بند نخواهد بود فلذا در زمان خرید به این نکت توجه کنید که برخی کالاها تنها به دلیل پایین بودن قیمتشان مورد توجه قرار نگیرند زیرا ممکن است این کالاها قاچاق بوده باشند و شما را دچار دردسرهای بعد از خرید نمایند.

در ضمن در زمان خرید از داشتن گارانتی اطمینان حاصل نمایید و اگر دستگاهی گارانتی ندارند انرا خریداری نکنید البته برخی از تجهیزات مصرفی گارانتی ندارند و از این جهت مشکلی ندارند ولی تجهیزاتی مانند یونیت و اتوکلاو حتما باید گارانتی داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید خدمات لازم را از شرکت مربوطه دریافت کنید البته اگر گارنتی محصول هم تمام شده باشد اگر از شرکتی معتبر خرید کرده باشید می توانید مادام از خدماتشان استفاده نمایید و تنها با یک تماس تکنسین مربوطه در محل حضور پیدا می کند و مشکل دستگاه شمارا برطرف می نماید.

اتوکلاو دندانپزشکی نامی است که تولید کنندگان اولیه این محصول با توجه به عملکردش ان را نام گذاری کرده اند اتو در معنی خودکار و کلاوبه معنای قفل شونده است و در کل به معنی دستگاه خودکاری که به خودی خود قفل می شود و عمل استریل را انجام می دهد. در شروع به کار دستگاه پمپ خلا ابتدا با مکش هوای داخل دستگاه را به طور کامل تخلیه می کندو بعد از ان بخار را وارد دستگاه می کند و دستگاه قابل استریل باقرار گرفتن درمعرض این بخار و فشار تولید شده توسط ان به طور کامل استریل می شود و تمامی میکروبها از روی ان برداشته می شود.

این دستگاه از بین برنده تمامی میکروب ها است ولی هر وسیله ای را نمی توان با این دستگاه اتوکلاو کرد از جمله تجهیزات و وسایلی که غیر اتوکلاو کردن است می توان به مواد قابل اشتعال, مواد سمی یا رادیواکتیو و تجهیزاتی که خاصیت خورندگی دارند را نباید داخل این دستگاه قرار داد ولی سایر تجهیزاتی که این ویژگی ها را نداشته باشند قابل اتوکلاو کردن هستند و به راحتی و خیال اسوده می توانید انها را در دستگاه قرار دهید و نگران هیچ چیز نباشید.

اتوکلاو دندانپزشکی با توجه به نوع استفاده ای که از انا می شود دارای وزن های متفاوتی هستند ولی مدلی که در دندان پزشکی استفاده می شود مدل رومیزی است که وزن ان چیزی بین 20 تا 60 کیلوگرم است و در دمای 121 درجه سانتی گراد و فشار2/1 بار عمل استریلیزاسیون را انجام می دهد و د این دما و فشار هر نوع میکروبی را از بین می برد.

در مدل هایی که در بیمارستان ها استفاده میشود باید طراحی دستگاه به گونه ای باشد که برای فردی که از ان استفاده میکند ساده باشد و از طرف دیگر باید طول عمر بالایی داشته باشد و هزینه تعمیر و نگهداری ان هم بسیار کم باشد زیرا در این مراکز به علت تعدد مراجعه بیماران نیاز به سرویس و تعمییر زیاد است و از اینرو باید این هزینه اقتصادی باشد.دستگاه مورد نظر باید از مراکز معتبر خریداری شود و تمامی تائیدیه های لازم را داشته باشد.

اتوکلاو دندانپزشکی در مدل های مختلفی موجود است این مدل ها عبارتند از کلاس N B S که هرکدام برحسب کارایی که دارند در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند به طور مثال کلاس B برای اتوکلاو کردن تجهیزات دندانپزشکی مورد استفاده قرار می کیرد و دو کلاس دیگر اغلب در صنعت برای استریل کردن تجهیزات از این دو مدل استفاده می شود.زمان شروع به کار دستگاه از سه قسمت تشکیل می شود یکی زمان اولیه بعد از ان زمان استریلیزاسیون و در نهایت زمان خشک کردن است که بین 3 تا 15 دقیقه زمان می برد.


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معضل نبود اتوکلاو دندانپزشکی وبرخی از داروهای مهم درمانی در بازار

شنبه 4 آبان 1398
15:45
marzi

معضل نبود اتوکلاو دندانپزشکی وبرخی از داروهای مهم درمانی در بازار

شرکت های فروشنده اتوکلاو دندانپزشکی در این اوضاع و شرایط اقتصادی به وجود امده سعی بر ان دارند تا شرایط خرید را برای دندانپزشکان در تجهیزات پر کاربرد ساده کنند از جمله کارهایی که اغلب شرکت ها نجم می دهند فروش به صورت اقساطی است که دندانپزشک می تواند تنها با پرداخت نصف مبلغ دستگاه انرا خریداری کنند و بقیه را به صورت چک پرداخت کنند .این کار فشار کمتری را به خریدار وارد می کند.این نوع فروش برای فروشنده ریسک دارد ولی شرکت ها به این فکر هستند که در این شرایط اقتصادی دندانپزشک از خرید تجهیزات ضروری منصرف نشود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که در زمان خرید از شرکتی مطمئن جنس خود را تهیه نمایید و در این بازار جنس های قاچاق به وفور مشاهده می شود که از نظر قیمت شاید مناسب باشند ولی از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش بسیار بد هستند و ما شاهد ان بوده ایم که دندانپزشکانی که این دستگاه ها را خریداری کره اند بعدا دچار مشکل شده اند و مجب.ر شدند تا دستگاه جدید دیگری را خریداری کنند که این مساله باعث متحمل شدن هزینه چند برابری برای انها بوده است

برخی برندهای خوب و شناخته شده اتوکلاو دندانپزشکی در بازار یافت نمی شود و این خود باعث سردرگمی دندانپزشکان در خرید شده است.مشکلات در واردات این کالاها و هزینه زیاد تمام شده باعث شده تا وارد کنندگان از خرید و واردات ان منصرف شوند.البته برندهای خوب جایگزین دیگری هم در بازار وجود دارد و تنها نیاز است که خریداران راجع به انها اطلاعات کسب کنند.

اغلب شرکتها در صدد این هستند که اجناس وبرندهایی را به خریداران ارائه دهند که بتوانند از پس خدمات پس ازفروش انها بر بیایند.از اینرو دیگر برخی برندها را وارد نمی کنند و جایگزین ان محصولاتی را وارد می کنند که تحریم نباشند و بتوانند قطعات انها را هم به راحتی وارد کنند و هر زمان که دندانپزشک نیاز داشت تا دستگاهش تعمییر شود در کمترین زمان بتوان به ان خدمات داد و تعمییر را انجام داد.

اتوکلاو دندانپزشکی هم جزو دسته محصولات پرکاربرد در مطب ها به شمار میاید و ایجاد اختلال در ارائه خدمات به ان عواقب ناخوشایندی را در پی دارد. امید است تا این مسائل و تحریم ها از سر بازارتجهیزات پزشکی و دندانپزشکی برداشته شود و دیگر ما شاهد نبود تجهیزات در بازار نباشیم.کمبود و یا نبود این تجهیزات مستقیما بر روی سلامت جامعه تاثیر می گذارد و نبود انها خسارات جبران ناپذیری را برای سلامت جامعه در پی دارد.

از مهمترین معضلات به جود امده در تحریم های اخیر مشکل کمبود داروهای ضروری است که از تجهیزات هم اهمیتشان بالاتر است .اگر سری به بازار داروها بزنیم مشکل نبود برخی از انها هم وجود داردو اغلب انها داروهای ضروری است که باید حتما در کمترین زمان در دسترس بیماران خاص قرار بگیرد و گرنه سلامت انها را به خطر می اندازد.جای بسی تاسف است که جوانان ما با استعداد و تخصصی که در تولید دارو دارند ولی باز هم ما وابستگی شدیدی به واردات داریم و خودمان با دست خودمان چرخه تولید را فلج کرده ایم و باعث شدیم تا به این وضع دچار شویم.

اتوکلاو دندانپزشکی از جمله تجهیزاتی است که برخی از شرکت ها اقدام به تولید داخلی ان کردهاند ولی به نظر من انطور که باید و شاید روی این مساله کار نشده و ما خیلی باید جلوتر ازا این جایی که می بودیم باشیم.تکیه بر استعدادهای داخلی تنها راه نجات ما از این شرایط کنونی است اینکه چشم امید را از هر کس دیگر برداریم و تنها به توان و استعداد های داخلی خود اکتفا کنیم در این صورت شاهد دستاوردهای مهمی در سالاهای اتی خواهیم بود.


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اتوکلاو دندانپزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]