نحوه عملکرد اتوکلاو دندانپزشکی

چهارشنبه 30 آذر 1401
11:32
marzi

نحوه عملکرد اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی جهت استریل کردن تجهیزات کاربرد دارد این دستگاه در فشار و دمای بالا کار استریل را انجام میدهد و تجهیزاتی که قابل استریل هستند بعد از خروج از دستگاه به طور صد در صد استریل می شوند و دندانپزشک با خیال راحت می تواند انرا برای بیمار بعدی استفاده نماید. اتوکلاوهای 10 لیتری دارای 5 فلکه هستند و 209 لیتری ها 7 فلکه و برای باز کردن درب انها باید همه این فلکه ها را باز کنید و در نهایت فلکه قرمز رنگ نهایی درب را باز می کند.

برای استریل تجهیزات مدت زمان لازم برای دستگاه 30 دقیقه است ولی با این حال تنظیماتی بر روی دستگاه وجود دارد که می توان این میزان را تغییر داد. برای ابگیری کردن در داخل سینی دستگاه تا پلیت max باید اب ریخته شود سپس تجهیزاتی که می خواهید استریل شود را در داخل سینی قرار داده و وارد دستگاه می کنید اگر میزان اب ریخته شده در سینی کمتر از میزان استاندارد باشد دستگاه ارور می ده و دندانپزشک باید انرا اضافه کند.

اگرچه اتوکلاو دندانپزشکی برای استریل تجهیزات دندانپزشکی کاربرد دارد ولی هر وسیله ای را نمی توان در داخل ان قرار داد. در زیر لیست تجهیزاتی که نباید انها را در اتوکلاو قرار دارد را مشاهده می کنید

  • وسایلی که با حرارت بخار می‌شوند.
  • مواد قابل اشتعال
  • تجهیزات و مواد واکنش پذیر خورنده
  • ماده‌های سمی
  • رادیواکتیو
  • مواد پلاستیکى که در این شرایط ذوب می‌شوند.
  • بعضى مواد کاغذى که تحمل میزان بالاى فشار بخار را ندارند.

بعد از اتمام به کار اتوکلاو واستریل کامل تجهیزات دستگاه بوق می زند ولی دندانپزشک باید به این نکته توجه داشته باشد که نباید بلافاصله بعد از شنیدن بوق درب دستگاه را باز کند و باید در ابتدا شیر فلکه بخار را باز کند تا بخار از دستگاه به طور کامل تخلیه شود و فشار به صفر برسد سپس درب دستگاه باز شود و تجهیزات استریل شده را از ان خارج و با استفاده از دستگاه پک انها را وکیوم کرده و برای استفاده بیمار بعدی کنار می گذارند.

اتوکلاو دندانپزشکی از تجهیزات اساسی یک مطب است وبای خرید ان دندانپزشک باید از شرکتهای معتبر در حوزه فروش تجهیزات اقدام به خرید نماید. ما در شرکت کام طب سعی بر این داریم تا با کیفیت ترین تجهیزات را به دندانپزشکان عزیز عرضه نماییم و برای خرید اتوکلاو شرایط اقساطی ویژه ای در نظر گرفته شده که با توجه به برند و قیمت دستگاه متفاوت است و شمت عزیزان با یک تماس می توانید از این شرایط مطلع شوید.


[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اتوکلاو دندانپزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]