اتوکلاو دندانپزشکی و راه حل های مفید کاهش خرابی دستگاه

شنبه 20 اسفند 1401
14:46
marzi

اتوکلاو دندانپزشکی و راه حل های مفید کاهش خرابی دستگاه

اتوکلاو دندانپزشکی از دستگاه های مهم و کاربردی و برای مطب دندانپزشکان است . این دستگاه تحت فشار بالا تجهیزات را استریل می کند و ابزارهای استریل شده را در اختیار دندانپزشک قرار می دهد تا برای استفاده برای بیمار بعدی با خیال راحت این کار را انجام دهد. نکته بسیار مهم نحوه نگهداری این دستگاه است و باید توجه داشته باشید که نگهداری اصولی و درست از دستگاه عمر انرا افزایش می دهد.

سالم بودن پمپ های خلا از مهمترین نکاتی است که باید دندانپزشک باید به ان توجه داشته باشد و هرچقدر اب سخت تر باشد به دستگاه فشار بیشتری وارد می شود و عمر دستگاه نیز کاهش پیدا می کند. تشخیص و برطرف کردن خطاهای به وجود امده برای دستگاه گاهی نیاز به تکنسین متخصص دارد و در برخی موارد خود دندانپزشک نیز می تواند این خطاها را برطرف نماید تا مانع از بروز مشکلات جدی تر برای دستگاه بشود.

اتوکلاو دندانپزشکی با قیمت های متنوع در بازار تجهیزات موجود است و شرایط اقساطی ویژه ای برای خرید این دستگاه وجود دارد . تنظیم دمای دستگاه یکی از مهمترین مسائلی است که دندانپزشک باید به ان توجه داشته باشد. برروی دستگاه اتوکلاو یک قسمت نمایشگر وجود دارد که می توان از طریق ان دما و مدت زمان استریل را مشخص نمود. مدت زمان مناسب برای استریل کردن دستگاه 30 دقیقه ولی برحسب تنظیمات می توان این مدت زمان را کم یا زیاد کرد ولی برای عملکرد بهتر دستگاه باید با توجه به تنظیمات اولیه خود دستگاه کار کرد.

در کار با اتوکلاو باید به نکاتی توجه نمود که در ادامه به بررسی انها می پردازیم:

1- سینی را حتما قبل از قرار دادن در داخل دستگاه تمیز کنید

2- در هنگام قرار دادن تجهیزات در داخل دستگاه از دستکش استفاده نمایید. بعد از خشک شدن دستکش را عوض کرده و ابزارها را در داخل کاغذ استریل بسته بندی نمایید و برای استفاده بعدی کنار بگذارید

3- زمانی که دستگاه روشن است ابزاری را داخل ان نگذارید و از ان خارج نکنید و حتی انرا تمیز نکنید

بهتر است تا دندانپزشک به صورت روزانه اتوکلاو دندانپزشکی را مورد بررسی قرار دهد و از باز بودن درچه های اب سرد و بخارو هوای فشرده مطمئن شود. وضعیت دماسنج و فشار سنج ها را نیز چک کنید. مراحل سیکل استریلیزاسیون رو مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که دستگاه به درستی کار می کند. این بررسی ها باعث می شود تا اگر دستگاه دچار کوچکترین مشکلی شده باشد دندانپزشک از ان اطلاع پیدا کند و در کمترین زمان ممکن مشکل را حل کند تا مانع از بروز مشکلات بزرگتر و جدی تر شود.


[ بازدید : 21 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اتوکلاو دندانپزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]