تولیدات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران در چه جایگاهی قرار دارد ؟

يکشنبه 22 ارديبهشت 1398
17:45
marzi

تولیدات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران در چه جایگاهی قرار دارد ؟

همانطور که در مقالات گذشته به معرفی اتوکلاو دندانپزشکی پرداختیم و شما عزیزان با عملکرد این دستگاه و اهمیت ان در مطب ها و مراکز درمانی اشنا شدید.حال در ادامه قصد داریم تا به بررسی کیفیت محصولات ایرانی تولید شده بپردازیم واینکه چقدر ایران توانسته در تولید این محصول مهم درصنعت پزشکی و دندانپزشکی پیشرفت داشته باشد.همانطور که میدانید در سال های اخیر تولیدات داخلی در صنعت پزشکی با رشد خوبی همراه بوده است و در کنار واردات گسترده این کالاها برخی افراد اقادام به تولید داخلی کرده اند که برخی از انها موفق و برخی دیگر نتوانستند محبوبیت لازم را در بین خریداران به دست اورند.

از انجایی که اغلب افراد در ایران تمایل دارند که سرمایه خود را در بخش واردات قرارا دهند تا تولید ولی در سالهای گذشته بودند شرکت هایی که سعی در تولید کالاهای پزشکی و دندانپزشکی در داخل کشور داشتند تا هم بتواند از دانش جوانان خبره در این زمینه استفاده کنند و هم بتوانند خودکفایی کشور را در این کالاهای مهم به حداکثر برسانند و برخی از انها نیز در این راه موفق بوده اند و ما امروزه شاهد تولید برخی ازتجهیزات در ایران بوده ایم.البته هنوز هم تولید کنندگان با مشکلات جدی در تولید روبرو هستند و سنگهای بزرگی جلوی پای انها وجود دارد که کار را برای انها سخت می کند.

اتوکلاو دندانپزشکی که عضو جدانشدنی در مطب یک دندانپزشک است وظیفه مهم از بین بردن میکروب ها را برعهده دارد که این کار مانع از بروز بسیاری از بیماری ها می شود.فلذا تولید این محصول باید بسیار با دقت انجام شود تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. البته اتوکلاو محصولی نیست که در ایران تولیدات ان با جدیت انجام شود و اغلب برندهای موجود در بازار وارداتی هستند و در داخل کشور تولیداتی گسترده ای وجود ندارد.

با تحریم های شکل گرفته و سخت تر شدن واردات در سال های اخیر سرمایه گذاران را راغب به تولید کرده است.این کاربسیار به نفع کشور است و فقط نیاز به حمایت های لازم دارد تا بتواند دلگرمی لازم را برای تولید کنندگان به وجود اورد.

یکی از مواردی که حتمی باید مد نظر قرار گیرد و اصلاحاتی در ان به صورت یکپارچه انجام گیرد نظام بانکی است که به شدت در مقابل تولیدکنندگان ایران ایستادگی میکند و توان فعالیت را از انها می گیرد چراکه تولیدکننده ای که با بهره 18 تا 20 و چند درصد واجه است دیگر نمی تواند به کیفیت محصولات خود فکر کند . حال اگر فقط همین سود های بالا در کار بود شاید رضایت بخش باشد اما در کمال ناباورای بانک از عامل فشار قویتری با نام سود مرکب هم بهره می برند تا تولیدکننده را نتنها به زانو دراورند بلکه از هستی ساقط نمایند .

با توجه به تمامی مباحث مطروحه تولید اتوکلاو دندانپزشکی در ایران در هیچ زمانی به صورت صد در صد بومی نبوده است اما با توجه به تغییر نگرش مسئولان و همچنین پیشرفت های عالمی خوبی که در سال های اخیر در تمامی سطوح دانشگاهی و صنعتی به واسطه نیروهای نخبه و کار آزموده بوجود آمده است امید می رود تا برای اولین بار این اتفاق رخ دهد .

البته برندهای ایرانی اتوکلاو از سال های دور در بازار تجهیزات دندانپزشکی عرضه می شدند و دنداپزشکان با نام و نشان آنها اشنایی دارند اما چه بهتر که این برندها به واقع تولید کشور عزیزمان باشند و تمامی قطعات بکار رفته در انها در ایران تولید شود و کارگران و متخصصان ایرانی در تولید ان نقش اساسی داشته باشند .

چشم انداز پیش رو در تولید اتوکلاو دندانپزشکی این نوید را میدهد که اگر اصلاحاتی که در بالا به صورت مختصر ذکر شد انجام شود و تولید کنندگان ما هم با همت بیشتر و تفکری سازنده تر به عرصه بیایند به زودی شاهد تحولات بسیاری در حوزه خواهیم بود . البته استفاده از تکنولوژی های روز که باعث بهره وری بیشتر و افزایش کیفیت محصولات می شود نباید نادیده گرفته شود .

با امید به اینکه این مقاله برای شما عزیزان مفید فایده بوده باشد و هر روز شاهد پیشرفت تولید ملی در تمامی عرصه های اقتصادی و اصناف مختلف بخصوص صنف تجهیزات دندانپزشکی باشیم ، موفقیت شما را از خواند مننان خواستاریم .


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اتوکلاو دندانپزشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]